Saturday, January 11, 2014

My biodata

kerinduan saya untuk menulis blog ini adalah untuk menceritakan serba sedikit akan tentang hidup saya di sini, well like you know. saya tinggal di limbang. di bandar limbang ini tidaklah besar sangat, ianya sebuah bandar kecil yang terletak diantara kedua daerah Brunei.. dan saya cuma seorang lelaki biasa yang tinggal di sebuah bandar kecil ini. disinilah tempat saya mecari nafkah. dan saya rasa hampir sepanjang hidup saya cuma di limbang ini. disini lah tempat saya sekolah, dan kawan saya berada.., jujur saya jarang sekali saya keluar ke bandar yang berdekatan yang lain apalagi ke luar negeri serawak ini.
  oklah let done talk about country, let talk about me. well, as you guy know umur saya sekarang ialah 22 tahun pada tahun ini. dan perubahan saya juga meningkat, maksud saya berat badan saya. biasalah kalau dah kerja kat dapur ni, nak buat apa lagi selain makan, makan, makan.. nak control pun tak guna dah..kalau dah nafsu tu, makan saja la labu. saya jarang exercise,  mostly in my life internet lah jadi sahabat saya, 'god bless internet '. saya suka music, bagi saya music adalah satu perkara yang tak dapat dipisahkan  dari saya, kalau saya ada problem, pasang earphones besar-besar kat telinga, then itulah moment saya escape dari reality world dan problem solve  kononnya hehe. food juga adalah tabiat saya juga jika saya ada problem kunun nya kalau saya makan itu, saya tengah makan masalah saya la tu..hehe.. itu lah saya, jujur saya katakan itulah saya jika kalian ingin tahu pasal saya. then em..saya never skip church, itupun kalau saya tidak dapat datang atas alasan kerja, saya suka datang ke gereja, walaupun gerejanya kecil sahaja dan kelompoknya juga sedikit tapi saya bersyukur kerna menjadi ahli gereja grace church limbang ministry, bagi saya duduk di gereja dalam masa 5 jam sahaja dalam 1minggu untuk 1 hari why not, itu pun sudah menjadi berkat bagi orang Christian, oklah itu saja pasal church lebih selanjutnya nanti saya cerita kan pasal church ini. then saya tidak mudah bergaul dengan orang dan tidak suka bercakap apalagi dalam perbualan, itu adalah sebahagian negative dalam diri saya. tapi saya seorang pendengar dan itu perkara positive dalam saya, kebanyakan orang yang disekeliling saya tahu akan itu, they understand me well sebab mereka kenal saya lama. saya juga masih singal, tidak berminat sangat nak cari wife sangat just someone who understand me je and have fun ..'simple lifekan' hehe..
  bagi saya, hidup ini seperti roda kadang-kadang naik kadang turun. tapi jika adalah lebih baik jika kita menjerit dan enjoy it ketika kita dalam perjalananya. jujur saya katakan my life is not damn fucking perfect at all, you see blog saya macam saya mempunyai kehidupan yang menarik dan indah. well, saya katakan dalam gambar tidak menunjukan bahwa kita bahagia. tapi di sebalik senyuman itu terdapat bejuta pertanyaan, keraguan kepada tuhan..setiap hari dpenuhi dengan senyuman yang indah tapi mempunyai api kemarahan seperti pendarahan yang mengalir tidak henti henti. teman, jangan lihat kesempurnaan hidup ini, tapi lihat saya sebagai manusia biasa yang mengiginkan kenangan yang dapat saya tulis agar saya dapat ketawa membacanya.
   itulah saja guy, serba sedikit tentang  diri saya hehe, ini sahajalah yang mampu saya tulis memandangkan sekarang jam menunjukan 1:44 am. saya harap semua yang tertulis oleh saya ini, dapat kalian pahami dan berpuas hati.. jangan risau la kalian,  ini blog saya, tentulah saya akan menulis lagi blog ini, tapi sekarang saya cuma ingin mengatakan selamat malam..

No comments:

Post a Comment